Hva er best?

Tromboneforum

Re: Hva er best?

Innlegg k-ryeng » Tor Jun 04, 2009 7:47 am

eufånium skrev:Yahama sin ventil på Xeno modellene er forresten også utrolig bra! Har en Xeno tenor selv, veldig fornøyd! All mekanikk fungerer kanon, instrumentet er veldig velbalansert og ventilen står ikke noe tilbake for noen av de andre tilgjengelige etter min mening.
Jeg har bare prøvd Xeno'en så vidt, men den vil helt klart være med på listen over modeller som skal prøvespilles ved evt. kjøp av ny trombone (jeg har prøvd tenoren, men vil helt sikkert også prøve basstrombonen om den skal skiftes ut).

Kan også nevne Getzen, lager ikke custom horn, men bygger standardmodeller basert på Edwards sine mest vanlige kombinasjoner til en litt billigere penge. Har ikke prøvd dem selv, men ville gjort det om jeg hadde sjansen.

Greenhoe er bra, og jeg kjenner farlig mange som har gått over til en slik. Nettopp fordi de baserer seg på "klassikerne" Bach og Conn, er det mange flere som tør prøve en outsider og blir forbløffet...
Sist endret av k-ryeng den Tor Jun 04, 2009 4:21 pm, endret 1 gang
Basstrombone, Hønefoss Ungdomskorps
k-ryeng
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Re: Hva er best?

Innlegg Sebastian » Tor Jun 04, 2009 9:24 am

Jeg prøvde Getzen sin custombass (3062AF), kongehorn. Har skjeldent hørt noe vondt om getzen, etrenaserien skal også være veldig bra, og nor rimeligere. Tenorene har jeg ikke prøvd, men tror nok de holder mål.
Basstrombone
Brukerens avatar
Sebastian
Voksenkorpsmedlem
Voksenkorpsmedlem

Forrige

Gå til Trombone

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest