Conn Tromboner

Tromboneforum

Innlegg bombadil » Fre Mar 02, 2007 12:59 am

Er et krute godt horn. Beste konvensjonelle ventilene jeg har vært borti
Bass-trombone Oslo Postorkester
(og Mo Hornmusikk)
Shires Custom - BII1R10-Bb/F/Gb/D Tru-Bore-B62G-B2L
admin janitsjar.net
Brukerens avatar
bombadil
Site Admin
Site Admin

Innlegg Tobbe Trombon » Fre Mar 16, 2007 8:44 pm

Jeg kjøpte min første Conn 88H i 1991 og har vært veldig fornøyd. Den eneste slitasjen har vært øverst på sliden, der hvor man holder venstrehånden, men det er selvfølgelig pga syren fra svetten. Litt slitasje må man regne med, men at lakken detter av har jeg aldri hørt om.

Kjøpte en ny Conn 62 HOi for ett år siden og hittil finnes det ikke noen form for slitasje på den. Det er et fantastisk horn og bra kvalitet. Skulle gjerne hatt Lindberg-ventilene, men det strakk ikke budsjettet til.

I tillegg vil jeg jo presisere at lakk som detter av innen 5 år omfattes av lovverket i forbrukerkjøpsloven, så da er det bare å ta kontakt med forhandleren.

Anbefaler derfor på det sterkeste Conn-tromboner :D
Basstrombone (Rath R9)
Kolbotn Konsertorkester
http://www.kolbotnkonsertorkester.no
Big Boss Band
http://www.bigbossband.no
Brukerens avatar
Tobbe Trombon
Juniormedlem
Juniormedlem

Innlegg Bass_Basunen » Lør Mar 17, 2007 1:38 am

Har hatt min Conn 62 H i 5 år nå i mars måned så jeg vet ikke om garantien har utløpt........

Jeg vil nok velge et annet merke om jeg fikk kjøpe en privat bass trombone.
Bass Trombone: Borge Musikkorps

Trombone inne: Rath R9 Custom
Trombone ute: Conn 62 H Standard

http://www.pmusikk.net
Brukerens avatar
Bass_Basunen
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Innlegg Tobbe Trombon » Lør Mar 17, 2007 2:10 am

Ville ikke tro det var for sent å reklamere, et instrument bør tross alt vare i ganske mange år ved normal bruk.

Må bare få nevne at jeg synes dere (Borge) spilte bra på onsdagen i Kolben :D
Basstrombone (Rath R9)
Kolbotn Konsertorkester
http://www.kolbotnkonsertorkester.no
Big Boss Band
http://www.bigbossband.no
Brukerens avatar
Tobbe Trombon
Juniormedlem
Juniormedlem

Jeg har en 52 år gammel Conn uten lakk

Innlegg jamu » Tir Mar 27, 2007 2:22 pm

Den spiller som bare det, trenger bare litt kjærlig omsorg en gang iblant, Har en 10 år gammel Bach 36 uten lakk, måtte få fjernet lakken som var igjenn før den skulle rettes opp, har en 1963 King 3B uten lakk men min 73 modell King 3B m/kvart har fått beholde lakke, den er ikke mye slitt, og den er mye brukt.
Mange sier at det har med klang å gjøre, og det har det men flassete intrument tror jeg har bedre klang om de slipper å ha allt flasset. Passer man på med litt messingpuss og renhold gir dette kanskje bedre renere og mer naturlig klang enn klang fra litt messing og litt lakk.
--
Trombone - Kongsberg Byorkester
jamu
Aspirant
Aspirant

Innlegg Bass_Basunen » Tir Mar 27, 2007 10:24 pm

Tobbe Trombon:

Takk for det, vi var veldig fornøyd selv også og det løsnet en del ting der som gjorde at vi hevet oss inn mot NM. Vi har jo denne konserten sammens med dere og kun NM.

Ellers rakk jeg jo ikke å høre dere i NM, men jeg får ta det igjen senere....
På konserten deres var det bra balanse i Bass Trombone og Tuba seksjonen behaglig å høre på, ellers gjorde deres ensomme hornist en veldig bra prestasjon.

Hva som er normalt bruk på en bass trombone ?? jeg vet ikke men jeg spiller mellom 6 - 10 timer i uka på den...

Brukerens avatar
Bass_Basunen
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Innlegg k-ryeng » Ons Mar 28, 2007 9:44 am

Bass_Basunen skrev:Hva som er normalt bruk på en bass trombone ?? jeg vet ikke men jeg spiller mellom 6 - 10 timer i uka på den...
Siden det er et profesjonelt instrument du har, skulle det uten videre tåle 6-8 timer om dagen, og likevel være i bra i minst 5 år. En amatør kan sikker overta hornet etter 5 år, og være storfornøyd i 5-10 år til, uten fare for at hornet er utslitt...
k-ryeng
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Innlegg jamu » Ons Mar 28, 2007 3:55 pm

Hva som er normalt bruk på en bass trombone ?? jeg vet ikke men jeg spiller mellom 6 - 10 timer i uka på den...

På et instrument som en trombone er det ikke så mye slitedeler. Det er sleiden som kan slites, min 1954 modell av en Conn 88 har fortsatt samme sleide som den hadde når den var ny, svært lite slitt og den var brukt av 2 proff spillere fra den var ny. Det som kan ødelegge en trombone er om du får knust den. Sleide kan byttes ventiler kan byttes, men har du en god klokke og denne ikke får skade vil denne kunne gi god lyd utrolig lenge. Har sjekket litt rundt om omlakkering og det er vist ikke så enkelt, man må vist bruke en spesiell lakk som skal tørkes på en spesiell temperatur for at dette skal bli som når instrumentene var nye. All gammel lakk må fjernes tykkelse på ny lakk har innvirkning. Om man da er ute etter samme klang som instrumentet hadde når det var nytt. Har instrumentet fått noen små dasker så vil det også kunne endre litt klang. Var hos en instrumentmaker for en tid siden som demonstrerte dette med klang i klokker, det var utrolig forskjell, det han synte med var en tuba klokke som var kust og en som han hadde fått som erstattning. Den nye var maskinelt utpresset, mens den gamle var håndhamret. Da fikk du sett forskjell på klang. Men tilbake til tråden, jeg tror at en trombone som er godt passet på nesten har evig liv, noen biter kan byttes, mens klokken vil kunne benyttes utrolig lenge.
--
Trombone - Kongsberg Byorkester
jamu
Aspirant
Aspirant

Innlegg bassbone » Søn Apr 29, 2007 11:36 pm

Der det er slitt av lakk---, prøv å pusse med brazzo messing puss eller lignende så blir det blankt :wink:
bassbone

Innlegg matsipatsi » Man Jun 18, 2007 3:40 pm

Lakken flasser av på min også... helt øverst på sliden...

Skikkelig irriteranes...
Trombone / Fløyte & piccolo i Borge skolekorps
Basstrombone i Grenland ungdomsbrassband

[!] Lenge Leve Piccoloen [!]
matsipatsi

Innlegg Bass_Basunen » Tor Jun 21, 2007 9:17 pm

Hjelper ikke å pusse en dritt, men jeg har vært på Borg Musikk og fått lagt på noe spesielle greier som gjør at flassinga ikke sprer seg vidre nedover. Desverre har den i steden begynt å ete på stemmbøylene mine

Brukerens avatar
Bass_Basunen
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Re: Conn Tromboner

Innlegg torkelom » Tir Jun 16, 2009 11:28 am

Det er rart at de mister lakken.
Jeg har en 10 år gammel Getzen Edwards basstrombone, og den er like fin som når den var ny.
Brukerens avatar
torkelom
Aspirant
Aspirant

Forrige

Gå til Trombone

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest