Softcase for paxman

Hornforum

Softcase for paxman

Innlegg Frode Neergård » Søn Des 13, 2015 12:11 am

Hei.
Kassa til hornet mitt begynner å synge på siste verset. Tenkte å skifte mens den enda kan brukes på flyturer osv, og ser for meg softcase.
Prøvde en hos de lokale instrumentsjappa, men den er ikke særlig god da den gjør at hornet settes i spenn mellom munnstykkerør og sjallstykke.

Noen som har et tips til hvor å henvende seg foruten paxman direkte? (Fikk høre at original softcase koster ca 5000 og det var langt over budsjett...)
Det gjelder et paxman 26m om det er noen som har detaljkunnskap. (Evt 25m som er likt foruten 5. ventil)

Interessant er det også om noen i Trøndelag har en så jeg kan prøve om den passer og er aktuell.
Negative erfaringer er minst like interessante!

Håper på en rekke smarte forslag!
Frode Neergård
Juniormedlem
Juniormedlem

Re: Softcase for paxman

Innlegg Frode Neergård » Tir Jan 19, 2016 12:43 am

Ingen som har noe å bidra med?
Frode Neergård
Juniormedlem
Juniormedlem

Innlegg hagenisse » Tir Feb 09, 2016 11:54 am

Jeg anbefaler Fusion bags (http://www.fusion-bags.com/). Geniale bager med ordentlige stropper, som sitter på ryggen som en god tursekk. Spesielt smidig hvis du går, jogger, sykler eller kjører motorsykkel med hornet.
om-PA, om-PA
hagenisse
Aspirant
Aspirant

Innlegg Frode Neergård » Tor Feb 18, 2016 9:56 pm

Da er det en fusion urban horn-bag på vei. Blir spennende å se om den passer, for hornet er litt videre i vinkel mellom sjallstykke og munnrør, samt større diameter på hovedrøret enn en del andre, bl.a. Alexander 103 (om jeg husker korrekt) og Yamaha yhr664 og passer derfor ikke i noen andre kasser eller softcase jeg har forsøkt. Fant imidlertid en softcase på Blåsmo i Trondheim i dag, den passer så har en reserveløsning, men synes fusion sine så utrolig lekre ut [THUMBS UP SIGN]
Frode Neergård
Juniormedlem
Juniormedlem

Gå til Horn

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest