Klarinettkjøp

Klarinettforum

Klarinettkjøp

Innlegg KlariHatt » Ons Jul 07, 2010 4:15 am

Hei alle sammen. Nå begynner det å bli en stund siden jeg var her inne, og en stund siden jeg skrev et innlegg.

Jeg skal kjøpe meg ny klarinett til høsten, og tenkte kanskje å få en customlaget til meg. Er det noen som har erfaring angående å kjøpe customlagde klarinetter?
Nå tenker jeg av f.eks. typen Rossi osv.

Varme hilsener, Jøran :)
A life without music?
A life without meaning.
KlariHatt
Voksenkorpsmedlem
Voksenkorpsmedlem

Re: Klarinettkjøp

Innlegg Joar » Man Jul 19, 2010 2:52 pm

Hvorfor skal du få en customlaget? Om du skal gjøre det med en Rossi in person, så må du jo dra til Chile.

Det er mye du kan gjøre med en Festival, og Tosca er jo heller ikke så dumt ;)

MEN: Har du overveid en Leblanc/Backun?

Joar
Brukerens avatar
Joar
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Innlegg KlariHatt » Tir Jul 20, 2010 9:33 am

Hehe, ja har faktisk overveid å dra til Rossi i Chile Joar :)

Jeg tenkte å bruke helt opptil 40.000,- på klarinett om jeg må, siden min begynner å bli litt utdatert. (Fortsatt en flott klarinett den RC'en jeg har, men vil hoppe opp i gradene)

Men jeg skal til Paris i september å prøve klarinetter, så får vi se om jeg blir forelsket i noen (klarinetter) på Buffet. Har hatt samtaler med en som jobber der og ordnet slik at jeg kan komme å prøve hvilken jeg vil, og evt. kjøpe gjennom en forhandler.

Tosca ble jeg overraskende skuffet over, men Prestige derimot ble min testvinner når jeg var og prøvde klarinetter hos dem.

Hva er så bra med LeBlanc/Backun? Har du prøvd det, og hva er din avgjørelse?

Så jeg overveier mine alternativ med måte kan du tro :)

Takk for svar!
A life without music?
A life without meaning.
KlariHatt
Voksenkorpsmedlem
Voksenkorpsmedlem

Innlegg Joar » Tir Jul 27, 2010 8:28 pm

Jeg har ikke prøvd det selv, men det har jo blitt såpass stort at jeg tenkte det kunne være et alternativ. Mange som mener det er best. Selv er jeg veldig fornøyd med mine Festivaler. Jeg prøvde en Tosca en gang, og jeg ble ikke overraskende skuffet, derimot ble jeg forventet imponert. Veldig lett å gjøre store sprang; lett å få fin tone, synes jeg. Og så har den jo "ventilasjonshull" på lav f.

Snakker vi én eller to klarinetter her? 40.000 hørtes mye ut for én, men lite for to, spør du meg.
Brukerens avatar
Joar
Ungdomskorpsmedlem
Ungdomskorpsmedlem

Gå til Klarinett

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest