lære samspill

Andre janitsjar-ting

lære samspill

Innlegg SaxJohnOfon » Fre Jul 29, 2016 1:17 pm

Hei

Jeg kjøpte meg en altsaxofon til jul 2015, og har øvd og lært å spille. Spiller i dag for husbruk,har hatt min første konsert sammen med en pianist, trombone og fløyte i sommer.

Jeg er en godt voksen mann som ønsker å lære samspill. Jeg har forsøkt meg i to janitsjar orkestrer men måtte slutte da jeg opplvede å bare få kritikk for alt som ble feil. Syntes det var morro å være med å spille når vi øvde inn nytt materiale, hvor alle var likestilte og ingen kunne det bedre enn andre. men når vi skulle øve på materiale som korpset hadde spilt i opp til 10-15 år, og jeg ikke klarte å henge med, så hagglet kritikken. Aldri fra dirigenten med fra side personene.
Finnes det et korps i Oslo som har tolmodighet og tid til å hjelpe en godt voksen mann som ønsker å lære å spille samspill, og å bidra med det jeg kan bidra med.

Jeg har egne instrumetr spiller alt- og sopransax.
SaxJohnOfon

Re: lære samspill

Innlegg MayerJ » Tir Aug 09, 2016 11:40 am

Hei,

Oj, jeg som har tenkt til å begynne på en janitsjar... Jeg har spilt saksofon i nesten 2 år og har selv lyst til å spille med andre.
Hvor vanskelig var det å spille i janitsjar? Kanskje du har noter jeg kan se på? :)
Hvis du vil så kan vi sikkert spille sammen :) Jeg er man på 30. Spiller tenor og alto sax. Jeg spiller mest alene eller med en gitarist. Er ikke noe spesielt flink da.
MayerJ

Re: lære samspill

Innlegg SaxJohnOfon » Søn Sep 11, 2016 3:18 pm

Tror kaskje at det er helt avhengig av hvem du spiller sammen med og tolmodig de er, jeg tipper jeg var uheldig med korpset jeg valgte. Ja jeg har masse noter for kops du kan se på, noen er veldig vanskelige og andre enklere. Akkurat nå så mangler jeg noen fast å spille sammen med så vi kan sikkert møtes for å leste om vi funker sammen. jeg spilte tidligere sammen med en pianist, men pianisten har bestemt seg for å ta en pause.
Bare ta kontakt om du fortsatt er interesert.
SaxJohnOfon

Gå til Annet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester